1602588.jpg

muotiblogit.
Minun on pitänyt kirjoittaa tästä aiheesta jo useampaan otteeseen ja pariin kertaan olen aloittanut mutta tällä kertaa koetan saattaa työni päätökseen: koen mielipiteeni mitä tärkeimmäksi. Olen jo jonkin aikaa seurannut blogilistojen TOP-x listoja.Lähes poikkeuksetta kymmenen kärjestä puolet ovat nuorten tyttöjen vaatekaappien kuvauksille tarkoitettuja sivustoja, joissa mainostetaan kirpputoria/liikettä y/ompelijaa x/kaikkia edellä mainittuja. Kirjoitusasu on joko kamala/ihan kiva/sietämätön/siedettävä/mukiin menevä muttei koskaan täydellinen. Niistä teksteistä puuttuu mielestäni jokin, en tiedä... tunne, kenties? Tai sitten ne ovat liian hahmopainotteisia. Minusta blogin juoni on siinä, ettet näe henkilöä, joka sinulle kirjoittaa.

Entäs se lukijoiden puhuttelu? Olkoon kuinka muka-tuttavallista tahansa, se saa minut melkein voimaan pahoin. Vai mitä mieltä TE oletTE? Minä olen liian laiska puhuttamaan ketään noin ja lisäksi, minun ei tarvitse miellyttää ketään. Minä en pyydä keneltäkään kommenttia, eteenkin pyyntö on verhottu kysymykseen.

Toinen mikä noissa blogeissa suunnattomasti ottaa aivoon, on niiden samankaltaisuus. Tyylit on lainattu muotilehtien sivuilta, kirjoitus - ja ulkoasu on joka blogissa sama ja jos joku keksii jonkin kivan kyselyn, löytyy se pian myös muiden kaltaisten etusivulta myös. Omaperäisyys, anybody?

Mistä niillä ihmisillä edes on niin paljon rahaa, että jokainen asu näyttää siltä kuin se olisi ostettu jostain muusta kuin tusinaliikkeestä, josta samanlaisesta retkusta saa maksaa jo +20 euroa. Minulle ei ole koskaan annettu rahaa niin, että voisin joka viikko tai edes kuukausi ostaa jonkin kivan, uuden vaatekappaleen. Meillä kotona on aina painotettu sanaa säästäväisyys. Minussa on pinttinyt IT (isin tytöt) vastainen syndrooma enkä voi sietää ihmisiä, joiden näen käyttävän selkeästi jostain muotiliikkeestä ostettua paitaa. Vaikka he olisivat hankkineet rahansa ja vaatteensa itse, minulla on heitä kohtaan aina asenne, että tuossa menee IT. Se on ensireaktio, josta olen pahoillani.

Tämä versoo taas. Mutta pointti: en siedä muotiblogeja. En siedä sitä, että ne monopoloivat lahjakkaiden kirjailijoiden ajatuksia turhuuden, siis muodin, tieltä. Murisisin jos voisin.

Muutama mainos: jos tämä blogi ei tyydytä sinun henkilökohtaista himoasi minuu, tule LJ:lle. Friends only, mutta liitän jos vain tunnut tutulta. Muutin myös fonttikokoa täällä isommaksi. Alan tulla vanhaksi enkä enää jaksa tirkistellä.