ICONATOR_709257cbada9476485ba18a3168cd9a

uuden itseni kanssa
ostoksilla
puku joka sopii joka säähän
pitäis löytää halvalla

Egotrippi - Umpikujassa


Mistä on 2000-luvun alennusmyynnit tehty?
Mistä on 2000-luvun alennusmyynnit tehty?
Rääsyistä ja riesuista, ysikytluvun kuoseista.
Niistä on 2000-luvun alennusmyynni tehty.

Juhannuksen jälkeen se alkoi taas. Ostosmania, joka ajaa kuin polte. Toiset vievät sinne lomarahansa. Toiset nipistävät seuraavan kuun ruuastaan. Toiset ovat säästäneet harkiten ja tuhlaavat nyt aikailematta. Toiset lähtevät vain katselemaan ja palaavat kotiinsa kassillinen turhia hyödykkeitä mukanaan. Jep, alennusmyynnit. Vuotuinen tapahtuma, jota odotetaan kuin lapsi jouluaattoa. Voidaan puhua aikuisten karkkipäivästä: hillitty odotus purkautuu maniaan. 

En tunne nyt olevani kovinkaan ajan hermolla, koska suurin osa alennusmyynneistä alkaa olla jo loppusuorallaan. Last pieces, -70%!!, Alen loppulaukka, FINAL SALE!!! Kaikki kirkuvat punaisellaan niitäkin, jotka ovat pidättäytynyteet ja odottaneet niitä viimeisiä tarjouksia. Kaikki kaivavat kilvan niitä asusteita, jotka on jätetty sen yhden alekorin päälle ja joka tarkkaan katsoen on so 1995 last season. Markkamerkintä on pyyhitty yli ensin valkokynällä ja sen jälkeen on isketty päälle euromääräinen hintalappu. Eikä kukaan kysy perään, sillä muoti kiertää.

Alennusmyynnin todellinen jekku piilee siinä, että samalla myydään kaikki muut tuotteet uutuuksilla, ennen kaikkea uutuuksien hinnalla. Kun alennustavarat tuottavat pettymyksen, aina voi lohduttautua ostamalla sen todella ajanhengen mukaisen pusakan. Tuska ei enää tunnu ja rahat... hupenivatko ne?